معرفی شرکت‌های هاستینگ

مقایسه هاست لینوکس و ویندوز

هاست-ویندوز

هاست ویندوز:

فضایی است در هارد یک سرور که بر روی آن اطلاعات سایت آپلود می شود و سیستم عامل آن سرور ویندوز نسخه مخصوص سرور است.
هاست ویندوز  مختص سایت هایی است که زبان برنامه نویسی آنها asp یا asp.net  و همچنین سایت هایی که بانک اطلاعاتی یا دیتابیس آنها SQL Server  است .هاست ویندوز بر پایه وب سرور IIS  استوار است . IIS در اصطلاح مخفف Internet Information Services است وب سرور مخصوص مایکروسافت است .همانطور در بالا اشاره شده برخی افراد بر روی سرورهای ویندوز به جای IIS  از آپاچی نیز استفاده می کنند .ضمن اینکه معمولاً سرورهای ویندوز قابلیت بیشتری دارند و پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی این وب سرورها یک حسن محسوب می شود.

 

هاست لینوکس چیست؟

هاست-لینوکس

هاست لینوکس:

هاست میزبانی وب لینوکس فضایی است روی سرور هایی که سیستم عامل آنها مبتنی بر لینوکس است.
این سرویس برای راه اندازی سایت میباشد. فایل ها و اطلاعات سایت در این سرویس قرار میگیرد و با اتصال یک دامنه به هاست می توان به اطلاعات داخل هاست دسترسی پیدا کرد.کنترل پنل این هاست ها معمولا سی پنل میباشد و وب سرور لینوکس Apache می باشد برای استفاده از این هاست نوع سیستم عامل سیستم شما مهم نیست چون معمولا کاربران این مورد را اشتباه میکنند که چون لینوکس است باید حتما روی سیستم خود لینوکس داشته باشند .هاست ویندوز معمولاً گرانتر از سیستم عامل های لینوکس هستند، چراکه سیستم عامل هایویندوز open source  نمی باشند.

مقایسه هاست ویندوز ولینوکس:

نکته قابل توجه این است که می توان سایت های با زبان برنامه نویسی PHP را نیز در هاست ویندوزی اجرا کرد اما توجه داشته باشید که در سرورهای لینوکس سرعت لود ، پردازش و اعمال تغییرات بسیار بهتر است هاست ویندوز است.

سیستم عامل ویندوز از زبانهای ASP و ASP.NET پشتیبانی می کند که صاحب امتیاز آن شرکت مایکروسافت است. ASP تنها در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشد و لینوکس این زبانها را پشتیبانی نمی کند.

برای انتخاب یکی از سیستم عامل های ویندوز و لینوکس باید ابتدا نیاز و درخواست کاربر از وب سایت بررسی شود، سپس با توجه به زبان برنامه نویسی طراحی سایت، سیستم عامل انتخاب شود. درصورتیکه برای طراحی وب سایت از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و يا پورتال (مثل پارس پورتال) استفاده شود، ابتدا می بایست مشخصات مورد نیاز CMS يا پرتال با دقت بررسی و با توجه به آن سیستم عامل انتخاب شود.


نکات مهم درباره هاست:

  • برای استفاده کردن از CMS وردپرس حتما از هاست لینوکس استفاده شود.
  • اگر شما میخواهید پروژه های سبک یا برای تست از هاست استفاده کنید لزوما نیازی به خرید هاست نیست میتوانید از هاست های رایگان به صورت موقت استفاده کنید.(فقط به صورت آزمایشی استفاده کنید)
  • برای استفاده از هاست لینوکس نوع سیستم عامل سیستم شما مهم نیست.
به این نوشته امتیاز دهید

میزبان‌جو

استارت آپ میزبان‌جو در اسفند 96 به منظور ارائه اطلاعات تخصصی میزبانی وب در ایران و مقایسه بهترین هاستینگ‌های ایران راه‌اندازی شده است. میزبان‌جو در تلاش است تا به کمک فیدبک‌های ارسالی کاربرانش کلیه سرویس دهنده‌های مرتبط در این حوزه را نقد و بررسی کند.

یک دیدگاه

  1. سلام
    یه بخشی رو برای مقایسه بین هاست های ویندوزی برتر هم قرار بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا